MCG

Magic Club Gent Forum
It is currently Wed Mar 03, 2021 4:24 pm

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 
Author Message
PostPosted: Fri Feb 10, 2017 7:08 pm 
Mahamoti Djinn

Eigenlijk niks bijzonders voor ons legacy-adepten, met de uitzondering van dit:

The End of In-Store Grand Prix Trials

The Grand Prix Trials (GPTs) tied to Grand Prix Las Vegas will be the final in-store GPTs to take place. While some good was accomplished by having Grand Prix Trials in local stores, more often than not this program had mixed success and limited turnout.

GPTs will continue to be held on-site on Fridays of Grand Prix before the main event for players who wish to earn byes for that event. Players can also continue to earn byes in Grand Prix main events by hitting the yearly Planeswalker Points threshold, which can be found on the Grand Prix page.

Maw: haal uw kaap van PWP's door te grinden of onderga de volledige 9 ronden van D1.

(I think the rules that support this is anywhere on "716. Taking Shortcuts". But I won't be able to find their exact location because my wife achieved maximum loyality counters and is using them to 'ultimate me' to help her with dinner. I must end this post to resolve her ultimate ability ASAP or else... )

Vintage: Forever the disciple of all that is graveyard-based.
Legacy: Geen blauw? Sounds like a deal to me!!
Modern: Glass canon? Sign me up!

Profile  

PostPosted: Mon Feb 13, 2017 10:18 am 
Sundering Titan

Vaak begrijp ik hun beslissing niet hoor.
Waarom zou je die GPT in stores verwijderen? Levert toch extra toernooien op? Incentive om meer te spelen / oefenen / kaarten te kopen ?
Of mensen die eens een GPT proberen , leuk vinden en beslissen naar GP te gaan? etc... Of gaan er mensen daarvoor zoveel meer gaan grinden voor die PWP punten te halen ? Mss is dit nogal biased voor mensen die enkel eternal formats spelen (modern is geen eternal format :p), maar lijkt me slechte beslissing

Profile  

PostPosted: Mon Feb 13, 2017 11:23 am 
Mahamoti Djinn

De opkomst was te laag, en doordat die GPTs even terug van competitve naar regular REL gegaan zijn, hebben ze ook geen functie meer als opstapje van FNM naar competitieve toernooien.

De PPTQs nemen die ruimte nu in, en door met GPTs te stoppen wordt het ook iets makkelijker voor winkels om die te plannen. Nu is er vaak wat overaanbod en veel overlap.

Het zou ook kunnen dat ze het aantal byes op GPs een beetje willen afbouwen. Nu hebben heel veel mensen 1-2 byes, wat die eerste rondes toch wat vreemd maakt soms. Zeker nu 6-3 ook dag twee haalt - dwz dat je vaak met 4-3 al verder kan, bezwaarlijk een topprestatie te noemen.

Voor mij betekenen die aanpassingen alvast wel dat ik niks meer ga meedoen van competitieve WotC toernooien. Was sowieso van zin om te stoppen (of heel fel af te bouwen) met GPs (duur, heel slechte EV, oninteressante formaten op een enkele uitzondering na, meestal geen interessant genoeg programma voor een heel weekend), en nu de modern WMCQs weg zijn schiet er feitelijk ook geen enkele reden over om dat formaat nog te blijven spelen. Vooral dat laatste vind ik toch een beetje zonder. Ik heb de indruk dat Modern heel populair is in onze contreien, en nu valt, op één enkele GP na, in feite alle steun voor dat formaat van bovenaf weg. Sounds familiar?

Modern dreigt het nieuwe Legacy te worden (en dat bedoel ik in de negatieve zin. Nog iemand de indruk dat de opkomsten op de (grote) toernooien aan het dalen zijn?)

Profile  

PostPosted: Mon Feb 13, 2017 1:25 pm 
Sundering Titan

Is hier 101 in "how-to-not-support-your-older-playerbase" ... Support cutten voor modern is nog zo iets dat ik totaal niet begrijp... Als je je spelers geen deftig "end-game" kunt voorschotelen dat deftig ondersteund is zullen er toch veel afhaken me dunkt... "Wat doe ik dan met al die kaarten van de voorbije jaren?"

Profile  

PostPosted: Mon Feb 13, 2017 5:46 pm 
Mahamoti Djinn

Modern zal wel weer een boost krijgen met MM17
Die van Wizards zijn niet dom. Alleen greedy ;)

The problem with America is stupidity. I'm not saying there should be a capital punishment for stupidity, but why don't we just take the safety labels off of everything and let the problem solve itself?

Profile  

PostPosted: Mon Feb 13, 2017 8:11 pm 
Mahamoti Djinn

Tom wrote:
Modern dreigt het nieuwe Legacy te worden (en dat bedoel ik in de negatieve zin. Nog iemand de indruk dat de opkomsten op de (grote) toernooien aan het dalen zijn?)

Jup, ze zijn in hun eigen voeten ah schieten. Zoals hier al aangehaald is, met de snel roterende standard heb je echt kaarten die vandaag 20€ gaan en ineens morgen maar met moeite 1€ nog halen. Ik zie er veel afhaken hierdoor. Gelukkig hebben we nog MKM & Bazaar voor onze legacy/vintage-fix. Dit jaar is wel slecht voor mij, maar ja, hopelijk volgend jaar meer geluk.

(I think the rules that support this is anywhere on "716. Taking Shortcuts". But I won't be able to find their exact location because my wife achieved maximum loyality counters and is using them to 'ultimate me' to help her with dinner. I must end this post to resolve her ultimate ability ASAP or else... )

Vintage: Forever the disciple of all that is graveyard-based.
Legacy: Geen blauw? Sounds like a deal to me!!
Modern: Glass canon? Sign me up!

Profile  

PostPosted: Wed Feb 15, 2017 12:37 pm 
Sundering Titan

GPT kwijtraken vind ik nu niet zo'n ramp. Minder support voor Modern is iets minder. Denk dat dat ook een zeer US-centrische manier is om er mee om te gaan. In België is het alvast zeer moeilijk om semi-serieus met Standard bezig te zijn (MTGO niet meegerekend natuurlijk).

En o wee als ze hun support van Modern naar Frontier willen omschakelen, wat een schijtformaat.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]