MCG

Magic Club Gent Forum
It is currently Sun Feb 28, 2021 6:37 pm

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 13 posts ] 
Author Message
 Post subject: GP schedule 2017
PostPosted: Tue Aug 02, 2016 5:56 pm 
Mahamoti Djinn

Oh de idioten! Het nieuwe schema staat online en rarara... volgend jaar is er gewoonweg GEEN Legacy GP in Europa. Ik denk dat we stilaan onze kaarten mogen begraven als ze zo verder doen. :cry:

Voor diegene die het toch nog willen uitpluizen:

http://magic.wizards.com/en/articles/archive/news/pro-tour-eldritch-moon-organized-play-announcement-bookkeeping-2016-08-02

(I think the rules that support this is anywhere on "716. Taking Shortcuts". But I won't be able to find their exact location because my wife achieved maximum loyality counters and is using them to 'ultimate me' to help her with dinner. I must end this post to resolve her ultimate ability ASAP or else... )

Vintage: Forever the disciple of all that is graveyard-based.
Legacy: Geen blauw? Sounds like a deal to me!!
Modern: Glass canon? Sign me up!

Profile  

Post subject: Re: GP schedule 2017
PostPosted: Wed Aug 03, 2016 9:29 am 
Sundering Titan

Is idd heeeeel spijtig nieuws :/
2 Legacy GP"s in USA wel :(

Laten we hopen dat BOM volgend jaar terugkomt met een "leanere" BOM tour, zodat we op deze manier toch paar high quality events kunnen meepikken!

Profile  

PostPosted: Wed Aug 03, 2016 10:22 am 
Sundering Titan

Voor mensen die graag Modern spelen:

Kopenhagen 26-27 mei. Appealing :)

Birmingham 11-13 augustus. Is niet te ver, kan je met het vliegtuig of de trein naartoe.

Madrid: 8-11 December: TEAM MODERN. Denk dat ik daarover een topic ga starten in het Modern subforum, want ik ben nog niet zeker of het een interessant formaat of pokkesaai formaat zal worden (ik vrees voor het tweede).

En ook nog:

Lyon 24-26 november Team Limited: Team Limited is altijd een tof formaat. Wel stukken te ver voor mij.

Ik heb de indruk dat er weer een grote shift is naar Limited en Standard voor Europese Grand Prixs. Kan niet zeggen dat ik daar superblij over ben, zucht. :(

Profile  

PostPosted: Wed Aug 03, 2016 10:31 am 
Mahamoti Djinn

JeroenC wrote:

Lyon 24-26 november Team Limited: Team Limited is altijd een tof formaat. Wel stukken te ver voor mij.

Wait, what? Kopenhagen is ok van afstand, mr Lyon dan weer te ver? Rare gedachtenkronkels heb jij Geronimo ;)

(I think the rules that support this is anywhere on "716. Taking Shortcuts". But I won't be able to find their exact location because my wife achieved maximum loyality counters and is using them to 'ultimate me' to help her with dinner. I must end this post to resolve her ultimate ability ASAP or else... )

Profile  

PostPosted: Wed Aug 03, 2016 10:39 am 
Mahamoti Djinn

The sadz :-(.
Hopelijk wordt er collectief voldoende gezeurd opdat we "onze" ene Legacy GP in Europa nog terugkrijgen.
De rest van het GP-schedule voor 2017 vond ik ook niet geweldig interessant - de minste van de afgelopen jaren alvast.

Te overwegen zijn voor mij:

Dichtbij:
- Twee GP's in Nederlands, beide Standard (februari en juni). Misschien dat ik er eentje meedoe als het uitkomt en er een Outpost bus is ofzo, maar wellicht pas ik hiervoor (because standard).
- Een Limited GP in Rijsel (augustus). Misschien dat ik deze nog meespeel vermits het maar een uurtje rijden is en ik dus gewoon op/af kan sjezen.

Leuk formaat/locatie:
- Modern in Kopenhagen (mei). Die zie ik me wellicht wel spelen. Als het een beetje meezit dan zit er misschien weer een "dubbel" in met Prague Eternal, zoals 2 jaar geleden.
- Team Limited in Lyon (november). 50/50 kans dat ik meedoe. Iets meer kans als er een Outpost bus is.
- Team Modern in Madrid (december). Lijkt me fijn, maar zal vooral afhangen of ik een leuk team kan vinden. Wel spijtig dat het weer in de winter is dat ze een GP in Madrid organiseren.

Profile  

PostPosted: Wed Aug 03, 2016 10:47 am 
Mahamoti Djinn

Kopenhagen & Madrid zie ik eventueel wel zitten, maar veel zal afhangen van wanneer ik terug naar Afghanistan trek. Team Modern lijkt mij mss nog wel tof en ik wil mij gerust opofferen om de burnspeler te worden in dat team 8)

Profile  

PostPosted: Wed Aug 03, 2016 10:48 am 
Sundering Titan

Fredje wrote:
JeroenC wrote:

Wait, what? Kopenhagen is ok van afstand, mr Lyon dan weer te ver? Rare gedachtenkronkels heb jij Geronimo ;)

-Kopenhagen wil ik liever zien dan Lyon, persoonlijk.
-Modern>>>>>>>Team Limited. Het ene is een formaat dat mij echt interesseert, het ander vind ik zeer plezant. Dus voor Modern zou ik ook verder reizen.

Ik denk alleszins wel dat er al voldoende backlash is geweest over het feit dat we geen Legacy kregen. Is sowieso dom, want ze waren toch begonnen met op elk continent "simultaan" dezelfde formaten een GP te geven?

Profile  

PostPosted: Wed Aug 03, 2016 11:21 am 
Mahamoti Djinn

Fredje wrote:
Team Modern lijkt mij mss nog wel tof en ik wil mij gerust opofferen om de burnspeler te worden in dat team 8)

Ik zie wel één probleempje met dat "ieder team een burn-speler"-plan. Lightning Bolt is de meest gespeelde kaart in het formaat, en volgens mij kan je je moelijk permiteren om Jund, of een Snapcaster-deck, zonder Bolts te spelen. Dus dan moet je ofwel Burn spelen zonder Lightning Bolts, ofwel Burn verkiezen boven Jeskai Controle of Jund (welke beide betere resultaten halen, breed gezien).

Volgens mij bevatten quasi al je pairings Affinity, vermits dat een beresterk deck is dat quasi niks van overlap heeft met andere archetypes, afgezien van Inkmoth Nexus voor Infect.

Affinity / Ad Nauseam / Jund
Affinity / Scapeshift / Junk (of Jund en dan geen Bolts in Scapeshift spelen)
Affinity / Jeskai Controle / Elves

Dat zijn denk ik een paar van de betere parings die je kan maken. Vooral die eerste lijkt me veel potentieel te hebben.

Profile  

PostPosted: Wed Aug 03, 2016 11:26 am 
Mahamoti Djinn

JoB wrote:
2 Legacy GP"s in USA wel :(

Eerder anderhalf op z'n best, gezien Vegas samen gaat met een Standard en Modern GP verspreid over 3 dagen. De betere spelers en grinders die anders best wel eens Legacy zouden spelen, zullen nu quasi allemaal voor de Standard GP kiezen.

Profile  

PostPosted: Wed Aug 03, 2016 11:37 am 
Sundering Titan

euhm...bedoelde eerder mogelijkheid om 2 GP's te spelen in legacy formaat .... wat de betere spelers en grinders doen zou me niet zoveel interesseren :)

hmmm...city trip Vegas? :D

Profile  

PostPosted: Wed Aug 03, 2016 11:38 am 
Sundering Titan

Tom wrote:
Fredje wrote:
Team Modern lijkt mij mss nog wel tof en ik wil mij gerust opofferen om de burnspeler te worden in dat team 8)

Ik zie wel één probleempje met dat "ieder team een burn-speler"-plan. Lightning Bolt is de meest gespeelde kaart in het formaat, en volgens mij kan je je moelijk permiteren om Jund, of een Snapcaster-deck, zonder Bolts te spelen. Dus dan moet je ofwel Burn spelen zonder Lightning Bolts, ofwel Burn verkiezen boven Jeskai Controle of Jund (welke beide betere resultaten halen, breed gezien).

Volgens mij bevatten quasi al je pairings Affinity, vermits dat een beresterk deck is dat quasi niks van overlap heeft met andere archetypes, afgezien van Inkmoth Nexus voor Infect.

Affinity / Ad Nauseam / Jund
Affinity / Scapeshift / Junk (of Jund en dan geen Bolts in Scapeshift spelen)
Affinity / Jeskai Controle / Elves

Dat zijn denk ik een paar van de betere parings die je kan maken. Vooral die eerste lijkt me veel potentieel te hebben.

Heb zelf eens een post gemaakt in Tier 1 Modern wat ik erover denk, als er nog mensen over aan het nadenken zijn.

Profile  

PostPosted: Wed Aug 03, 2016 7:16 pm 
Mahamoti Djinn

Och ja 't is allemaal commerce.

Ze laten de oudere formaten voor wat het is, en promoten de jongere formaten omdat daar meer geld mee te verdienen valt.

Ze hebben wss al een plannetje klaar om een nieuw formaat opte starten binnen x aantal jaar, en modern af te laten zwakken.

We zijn te goedgelovig.

Wat ik zeg :
"Stop met het raam te likken"

Profile  

PostPosted: Thu Aug 04, 2016 12:09 am 
Sundering Titan

Ze hebben al redelijk openlijk gezegd dat de kans meer dan groot is dat ze een nieuw formaat starten eens het verschil tussen Modern en Standard te groot wordt, dus dat zit er inderdaad ooit aan te komen. Ik weet wel niet of dat succesvol zal zijn, Modern is volgens mij de eerste keer dat een formaat tussen Standard en Legacy populair is.

De voorbije tijd vind ik dat er meestal wel redelijk oké gereageerd wordt als er zozeer gereageerd wordt vanuit de community, dus de kans zit er wel in dat dit het enige jaar is dat we het zonder Legacy GP moeten stellen.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 13 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]