MCG

Magic Club Gent Forum
It is currently Wed Mar 03, 2021 5:44 pm

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 35 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next
Author Message
PostPosted: Tue Jan 20, 2015 12:47 pm 
Darksteel Colossus

den_rudy wrote:
Maar mijn punt is entomb->dragon->animate death + iets extra ==>WIN
entomb->grisselbeer->animate death ==>WIN

Het enige voordeel die ik zie aan de dragon combo is dat je niet gefnuikt wordt door karakas, wat voor normale reanimator decks toch wel een groot probleem vormt.

Profile  

PostPosted: Tue Jan 20, 2015 12:58 pm 
MCG Clubkampioen 2013

sandro wrote:
den_rudy wrote:
Dan gebruik je wel beter de zwarte variant. (die milde dacht ik, kan je jezelf mee millen)
Dan heb je gewoon u-sea nodig handig om te entomben en animate death te spelen.
Duskmantle, House of Shadow is idd gewoon win op zichzelf. Mil je tegenstander (of ev zelf iets spelen dat je met flashback doet winnen).

den_rudy wrote:
Maar mijn punt is entomb->dragon->animate death + iets extra ==>WIN
entomb->grisselbeer->animate death ==>WIN
Dat ga ik zeker niet tegenspreken :)

Vroeger speelde je soms Deep Analysis. Card draw en kill via de flashback.
Heb ook nog een lijst gespeeld met eternal witness erin.

Je moet sowieso nog een ander beest spelen buiten dragon. Anders geraak je niet uit je infi-loop. (indien tegenstander ANT speelt....)

Profile  

PostPosted: Tue Jan 20, 2015 2:00 pm 
Mahamoti Djinn

Quote:
Duskmantle, House of Shadow is idd gewoon win op zichzelf. Mil je tegenstander (of ev zelf iets spelen dat je met flashback doet winnen).
Ik denk dat Bart Nephalia Drownyard bedoelde. Die kaart is op zich trouwens best sterk tegen Miracles, fwiw.

Profile  

PostPosted: Mon Apr 24, 2017 4:40 pm 
Mahamoti Djinn

http://magic.wizards.com/en/articles/ar ... 2017-04-24

Hola!

Top banned in Legacy
Gush en Probe restricted in Vintage

:edit: misschien moet een mod ook eens ergens een pinned topic maken voor B&R announcements, zoals Spoilers.
Want nu is dat precies maar random met meerdere topics in meerdere subfora (viewtopic.php?f=17&t=2757 ?)

Profile  

PostPosted: Mon Apr 24, 2017 4:47 pm 
Mahamoti Djinn

sandro wrote:
:edit: misschien moet een mod ook eens ergens een pinned topic maken voor B&R announcements, zoals Spoilers.
Want nu is dat precies maar random met meerdere topics in meerdere subfora (viewtopic.php?f=17&t=2757 ?)

Blijkbaar is er ook al eentje onder Spoilers :)

http://forum.belgianlegacycup.be/viewtopic.php?f=41&t=3526

Profile  

PostPosted: Mon Apr 24, 2017 4:48 pm 
Sundering Titan

Zalig!
Had liever een ban gehad op terminus dan op Top , zodat niet blauwe decks ook goede card selection hebben, maar zal niet klagen. Ben benieuwd hoe de metagame hierop zal reageren .
Decks als Maverick zullen meer viable zijn IMO (of zie ik het verkeerd?) en Julian Knab wordt de koning van legacy in europa :)

Voor Vintage nog meer tevreden : Mana drain decks worden terug beter, ook goed voor mijn deck dat al terug Thirst for knowledge speelt.

Interesting times ahead :)

Profile  

PostPosted: Mon Apr 24, 2017 5:00 pm 
Mahamoti Djinn

Ja, idd, Painter verliest nog meer (in)consistentie door SDT te bannen :( maar kom, ik blijf het wel spelen en mijn andere decks spelen geen top, dus No Problem!!

(I think the rules that support this is anywhere on "716. Taking Shortcuts". But I won't be able to find their exact location because my wife achieved maximum loyality counters and is using them to 'ultimate me' to help her with dinner. I must end this post to resolve her ultimate ability ASAP or else... )

Vintage: Forever the disciple of all that is graveyard-based.
Legacy: Geen blauw? Sounds like a deal to me!!
Modern: Glass canon? Sign me up!

Profile  

PostPosted: Mon Apr 24, 2017 5:10 pm 
Sundering Titan

Gezien hoe ze normaal bannen is het nu ook niet zo'n verrassing dat het Top was die eraan moest geloven. Spijtig voor Doomsday en Painter (en andere decks die Tops speelden).

Geen idee wat de bannings precies aan de metagame veranderen, maar sowieso is minder CB-Top goed voor de soorten decks die ik meestal speel (gezien ik nog niet zo ver zit in het verzamelen van Eldrazi.)

En Probe is nu enkel nog legal in Legacy :o !!!

Profile  

PostPosted: Mon Apr 24, 2017 5:18 pm 
Mahamoti Djinn

Had liever Terminus of Counterbalance onder de hamer gezien... vaarwel, wit-rode pile of hate :-(.
Maar wel te begrijpen natuurlijk. Je kon niet ontkennen dat er veel tijd opgegeten werd met Top-acitivaties.

Feitelijk had ik een ban van Probe in Legacy ook wel zien gebeuren.
Gewoon om de combodecks en Delver ook een beetje zwakker te maken, nu CounterTop verleden tijd is.
En omdat de kaart toch niet zo plezant is. Spelletjes zijn leuker met verborgen info.

Gush (te dominante draw-engine, te sterk met Mentor) + Probe-ban in Vintage lijken me terecht.

't Worden interessante weken / maanden!

Profile  

PostPosted: Mon Apr 24, 2017 6:00 pm 
Dark Confidant

En wie had er weer gelijk dat Miracles eraan ging gaan =D>
Had idd ook liever Terminus gezien maar ja :?

EN ik had heel graag andere kaarten unbanned zien worden ala Earthcraft of Mind Twist maar dat durven ze zich precies niet riskeren bij Wizards

Profile  

PostPosted: Mon Apr 24, 2017 6:10 pm 
Mahamoti Djinn

Wacht, ik realiseer me net dat dé reden om geen Spiral Tide meer te spelen het duo counter-top was. Joepie!
Geen reden meer nu om spell pierce over flusterstorm te spelen en nog van die dingen.

EN ik had heel graag andere kaarten unbanned zien worden ala Frantic Search maar dat durven ze zich precies niet riskeren bij Wizards

Profile  

PostPosted: Tue Apr 25, 2017 8:01 am 
Mahamoti Djinn

Joe lossett :
- deathrite moest ook gebanned worden
- elves/lands profiteren het meest
- decay wordt veel slechter
- blood moon wordt keihard

Dus
- UWr controle met blood moon md/B2B
- Reanimator
- Sneak attack
- Ant

Spelen

Wat ik zeg :
"Stop met het raam te likken"

Profile  

PostPosted: Tue Apr 25, 2017 8:21 am 
Mahamoti Djinn

Deathrite bannen is een interessant idee.
Eigenlijk knettergek dat je een 1 mana planeswalker hebt die mana produceert, leven kan pingen en leven kan gainen. Zeker omdat Legacy garant staat dat de graafbak goed gevuld is.
Heeft er natuurlijk niets mee te maken dat ik reanimator aan het foilen ben :p

@Vintage
Ben benieuwd. Gush moest gaan en probe valt ook iets voor te zeggen. De vraag is of Vintage nu gaat stabiliseren of dat MUD de meta gaat domineren.

The problem with America is stupidity. I'm not saying there should be a capital punishment for stupidity, but why don't we just take the safety labels off of everything and let the problem solve itself?

Profile  

PostPosted: Tue Apr 25, 2017 8:43 am 
MCG Clubkampioen 2013

Persoonlijk had ik liever mentor en probe zien gaan.
Al was het maar omdat ik doomsday zou kunnen blijven spelen :p

Ben wel heel blij dat probe weg is, vond dit een van de meest vervelende kaarten, omdat bluffen dan niet meer aan de orde is :p

Pyromancer verliest nu wel heel veel, volgens mij gaat deze kaart volledig uit de meta verdwijnen.

Profile  

PostPosted: Thu Apr 27, 2017 8:25 am 
Mahamoti Djinn

UPDATE!!!

Felidar guardian is banned in Standard beginning Friday 28/04!!

http://magic.wizards.com/en/articles/archive/news/addendum-april-24-2017-banned-and-restricted-announcement-2017-04-26

(I think the rules that support this is anywhere on "716. Taking Shortcuts". But I won't be able to find their exact location because my wife achieved maximum loyality counters and is using them to 'ultimate me' to help her with dinner. I must end this post to resolve her ultimate ability ASAP or else... )

Vintage: Forever the disciple of all that is graveyard-based.
Legacy: Geen blauw? Sounds like a deal to me!!
Modern: Glass canon? Sign me up!

Profile  

Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 35 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]