MCG

Magic Club Gent Forum
It is currently Sun Feb 28, 2021 5:21 pm

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 18 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject: Re: Magic te ingewikkeld
PostPosted: Fri Nov 01, 2013 8:57 am 
Legacy Champ BK 2007

doolhoofd wrote:
Tist,

je vroeg vorige donderdag of ik Magic nog leuk vind, aangezien ik al een aantal weken niet in de Outpost was geweest. Ik wou daar even op reageren.

Ten eerste is het niveau te hoog voor mij. Magic is met alle nieuwe reeksen en kaarten en abilities en regeltjes (zie de titel van de thread:) te ingewikkeld geworden voor mij. Het spelelement gaat voor mij verloren in de eis van al te exacte controle en al te precieze manipulatie. Wat voor mij van een spel een spel maakt is precies dat je met de onderdelen van het spel kunt spelen, dat je er losjes mee kunt omspringen, dat je er verschillende kanten mee op kunt. Bij Magic gaat dat niet: je moet strak spelen om te winnen, je moet voortdurend op je hoede, ja, zelfs gewoonweg paranoïde zijn, want elk teken, elke handeling, elk detail is belangrijk. In die zin is Magic voor mij dan ook geen spel (meer): ik ervaar tijdens Magic vaker stress dan plezier.
Ten tweede is Magic voor mij slechts een druppel in de grote oceaan van spektakel. Er was bvb. een concert van Luc De Vos op donderdagavond 3/10 waar ik naartoe ben geweest. Magic is voor mij geen obsessie, en dat wil ik er ook niet van maken - en helaas is dat één van de vereisten om te winnen op toernooien, dat je er een obsessie van maakt. Je moet het spel door en door kennen om de top te bereiken. Zelf ben ik terug begonnen met Magic omdat ik wou spelen, ik wou het spel spelen dat ik vroeger speelde en leuk vond. Vandaar dat ik herbegonnen ben met mono-black, dat ik speelde voor de fun, want dat was waar ik vroeger het liefst mee speelde. Maar ik verloor keer op keer, dus heb ik er, eerder langzaam, groen bij gesplasht, dus heb ik, vaak met tegenzin - €400 voor een playset Tarmogoyfs, veel geld - nieuwe kaarten gekocht en mijn deck aangepast.
Maar, ten derde, is mijn deck nog steeds gewoon niet goed genoeg, en ik heb geen geld en ook geen goesting om een nieuw deck te bouwen. Daarom heb ik besloten om de raad van Fred op te volgen, daarom speel ik momenteel dus niet meer. Want altijd verliezen is helemaal niet leuk.

Hoop dat dat een beetje een verklaring biedt voor mijn afwezigheid.

Als je er op competitief vlak geen lol aan beleefd, heeft het geen zin om competitie te spelen. Ik denk dat er genoeg mogelijkheid is om casual te spelen met je decks van vroeger. Het is kwestie van de juiste mensen te zoeken, met dezelfde fun factor.

Bant (GP Madrid 2010; BK trials 2016)
Shardless BUG (GP Straatsburg 2013 tem BK 2016)

Profile  

PostPosted: Fri Nov 01, 2013 9:48 am 
Mahamoti Djinn

Kan mij wel aansluiten bij Tist.
Tist heeft bvb de perfecte fun factor voor mij. Of was het nu comedy potential? Either way.

The problem with America is stupidity. I'm not saying there should be a capital punishment for stupidity, but why don't we just take the safety labels off of everything and let the problem solve itself?

Profile  

PostPosted: Sun Jan 26, 2014 3:21 pm 
Goblin Lackey

Even meegeven dat ik gestopt ben, heb al m'n kaarten verkocht.

"Wat iedereen fascineert is de losbandigheid van de tekens, dat de realiteit altijd en overal losbandig wordt door de tekens. [...] De spektakeldrift is krachtiger dan het instinct tot zelfbehoud, op haar moet men rekeken. [...] Er bestaat geen realiteitsprincipe of genotsprincipe. Er bestaat slechts een finaal principe van de verzoening en een oneindig principe van het Kwaad en de Verleiding."
- Jean Baudrillard, De Fatale Strategieën, p. 113 & p. 287 & pp. 110-111

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 18 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC + 1 hour [ DST ]