MCG

Magic Club Gent Forum
It is currently Wed Mar 03, 2021 5:41 pm

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 22 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject: Re: GP Vegas
PostPosted: Sun Jun 23, 2013 10:48 pm 
Mahamoti Djinn

31 MEIJER, RUDY * 30 50.00%

Wist al dat ie buiten traden ook deftig kon spelen. 10-1 starten op een GP not bad.
Verliest blijkbaar ronde 12 wel.

Profile  

PostPosted: Wed Mar 05, 2014 11:09 am 
Mahamoti Djinn

De kans bestaat dat we een nieuw "grootste MtG-toernooi ooit" krijgen.
In CONSTRUCTED dan nog wel.

http://www.starcitygames.com/article/28 ... wards.html

- GP Richmond, georganiseerd door SCG, vindt dit weekend plaats.
- Formaat: Modern
- Gisteren zat men aan 2900 voorinschrijvingen.
- Ze hebben een cap op 5000 spelers gezet, en het lijkt alsof ze effectief verwachten dat aantal te halen.
- Ik gok voorlopig op iets meer dan 4000 deelenemers.
- Wederom een pluim voor de TO, die via z'n website regelmatig updates tracht te geven en ook via twitter belangrijke informatie uitstuurt. In Europa is het totnogtoe enkel MagicBazar (zie GP Parijs en BoM) die gelijkaardige inspanningen doet.

De content op hun main-page heeft er wel onder te lijden. Zoveel gezeur over modern, zo weinig innovatie :(.

Profile  

PostPosted: Wed Mar 05, 2014 11:22 am 
Mahamoti Djinn

Ja, het valt wel op dat modern voor de moment het belangrijkste is. Het is ook alweer een tijdje geleden dat we een deftig vintage artikel gehad hebben van DeMars. En wat de GP betreft: we kunnen er hier in Europa alleen maar van dromen om zo een groot event te hebben. Europeanen zijn veel minder de lustige reizigers als damerikanen. Spijtig genoeg... :|

(I think the rules that support this is anywhere on "716. Taking Shortcuts". But I won't be able to find their exact location because my wife achieved maximum loyality counters and is using them to 'ultimate me' to help her with dinner. I must end this post to resolve her ultimate ability ASAP or else... )

Vintage: Forever the disciple of all that is graveyard-based.
Legacy: Geen blauw? Sounds like a deal to me!!
Modern: Glass canon? Sign me up!

Profile  

PostPosted: Wed Mar 05, 2014 11:41 am 
Sundering Titan

Denk dat het verschil ook wel beetje komt doordat voor SCG de GP's vooral PR zijn, terwijl in Europa de meeste GP's georganiseerd worden met (denk ik toch) het oog op wat winst. Dus dan kan SCG er ook altijd veel meer geld tegen smijten. Nuja, niet dat ik ze dat kwalijk neem, want het zorgt wel altijd voor een mooi spektakel. Wel medelijden met de judges.

Profile  

PostPosted: Wed Mar 05, 2014 12:33 pm 
Mahamoti Djinn

Goh. Als de logistiek goed geregeld is en de verschillende teams goed aangestuurd worden, zou het niet zo'n groot verschil mogen maken of er nu 1500 of 5000 spelers zijn, voor de judges dan toch.

Zeker vermits het nu om een contructed event gaat, limited brengt natuurlijk een hele berg extra zorgen met zich mee.
Voorbeeld: "land packs" van WotC zijn niet per landtype gesorteerd --> 20 basics/speler (afronden) * 5000 = 100 000 landjes die de avond voordien door een team "lucky" judges gesorteerd mogen worden. Om nog maar te zwijgen van het stampen van product etc..

Profile  

PostPosted: Thu Mar 06, 2014 2:54 pm 
Mahamoti Djinn

Quote:
We now stand at 3,542 players preregistered for Grand Prix Richmond. That's 641 players that registered between noon yesterday and noon today. From 3 p.m. yesterday until 11 p.m. last night, we had a player signing up for the event an average of every minute and fifteen seconds. (To note – it would make sense that registration would tail off as people go to bed for the night, given that this is an East Coast event).

Please – if you haven't preregistered yet and you want to play in Grand Prix Richmond's main event, do so now! We have a little less than 20 VIP slots remaining, and expect the (roughly) 1,500 generic slots to sell out before the doors open for Grand Prix Richmond at noon on Friday.

Ziet ernaar uit dat mijn voorspelling van een dikke 4000 man een onderschatting zal zijn.

Zotte dinges, zeg ik u.

Profile  

PostPosted: Fri Mar 07, 2014 12:44 am 
Mahamoti Djinn

Tom wrote:
Ziet ernaar uit dat mijn voorspelling van een dikke 4000 man een onderschatting zal zijn.

Op hun twitter/fb te lezen..

Quote:
StarCityGames.com ‏@starcitygames 52 min.

(Pete) Achievement unlocked. The 4,000th player has just preregistered for #gprichmond! http://gprichmond.com #mtg

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 22 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC + 1 hour [ DST ]