MCG

Magic Club Gent Forum
It is currently Wed Mar 03, 2021 4:43 pm

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 103 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Next
Author Message
PostPosted: Mon Aug 28, 2017 10:39 pm 
Mahamoti Djinn

Da's waar, over het hoofd gezien.

Bug fish met leovold en null rod, voor degene die graag blijven legacy spelen in vintage ;)

Ik vind het wel spannend!

Wat ik zeg :
"Stop met het raam te likken"

Profile  

PostPosted: Tue Aug 29, 2017 9:55 am 
Mahamoti Djinn

Vraag is waarmee de sphere-decks die Thorns gaat vervangen. Als iedereen nu schrik krijgt voor Paradoxical en er meer Null Rods gespeeld worden in slots die vroeger Thorns waren, is het misschien niet de moment om Storm te gaan spelen.
Of ze gaan voor Tangle Wires, zodat hun Ballista's en Ravagers nog werken. Dan is P.O. wel een goede keuze.

Sahili Oath lijkt me wel interessant. In tegenstelling tot traditionele Griselbrand Oath trekt die zich niet veel aan van Tangle Wire en Null Rod doet er (i.t.t. bij Salvagers Oath) ook niks tegen.

In mijn PO/Storm/Mentor lijst van Praag ga ik gewoon Vault/Key duwen in plaats van de tweede Mentor + één andere slot. Blijft voor de rest gewoon speelbaar, denk ik :D.

Profile  

PostPosted: Tue Aug 29, 2017 10:04 am 
MCG Clubkampioen 2013

Vraag is het vooral of het zin heeft om wit te spelen voor 1 mentor.
Splash je dan niet beter rood voor red blast en ingot chewer?

Ik heb nu de neiging om naar pure U-paradoxical met rode splash te spelen.
Tinker-colossus/paradoxical/brainfreeze/Tezz/time-vault als kill. Tis wel sterven aan null-rod voor dood.

Profile  

PostPosted: Tue Aug 29, 2017 10:09 am 
Mahamoti Djinn

Het ziet er naar uit dat eldrazi de rol van 'fun police' gaat overnemen. Thalia/Thought-knot moeten het gat in disruptie opvullen dat thorn nu achter laat.
Ik had liever een restriction gezien die specifiek aggro mud nerfde. Maar helaas.

The problem with America is stupidity. I'm not saying there should be a capital punishment for stupidity, but why don't we just take the safety labels off of everything and let the problem solve itself?

Profile  

PostPosted: Wed Aug 30, 2017 10:01 am 
Dark Confidant

Mijn voorspelling:

- Mentor splashen gaat de moeite blijven.
- Puur bruine workshop zal beter zijn dan de andere versies.

Profile  

PostPosted: Wed Aug 30, 2017 10:59 am 
Mahamoti Djinn

Akkoord met Benjamin. Wit heeft in feite sowieso betere sideboard-opties dan rood (vooral vs Dredge en Oath) en Mentor blijft de beste winconditie, zeker voor Paradoxical decks.

Profile  

PostPosted: Wed Aug 30, 2017 11:03 am 
Mahamoti Djinn

Benjamin wrote:
Mijn voorspelling:

- Mentor splashen gaat de moeite blijven.
- Puur bruine workshop zal beter zijn dan de andere versies.

Stel dat uw eerste voorspelling juist is (wat best kan) ben ik er toch niet zo gelukkig mee. Het zou willen zeggen dat er weeral een quasi must 1-off in een blauw deck zit. Is een beetje jammer dat de design space voor een vintage deck toch echt klein aan het worden is.

The problem with America is stupidity. I'm not saying there should be a capital punishment for stupidity, but why don't we just take the safety labels off of everything and let the problem solve itself?

Profile  

PostPosted: Wed Aug 30, 2017 11:04 am 
Mahamoti Djinn

Tom wrote:
Akkoord met Benjamin. Wit heeft in feite sowieso betere sideboard-opties dan rood (vooral vs Dredge en Oath) en Mentor blijft de beste winconditie, zeker voor Paradoxical decks.

Idd. Voor het mentor-era was ik altijd al een excuus aan het zoeken om wit te splashen voor de SB elementen. Dat gaat nu niet beter zijn.

Profile  

PostPosted: Wed Aug 30, 2017 4:57 pm 
Legacy Champ BK 2007

http://magic.wizards.com/en/articles/archive/august-28-2017-banned-and-restricted-announcement-2017-08-28

ligt Vintage terug open?
Of vervangt Null Rod de plaats van Thorn of the Amethyst?
Of vervangt Young Pyromancer de plaats van Monastery Mentor?

Bant (GP Madrid 2010; BK trials 2016)
Shardless BUG (GP Straatsburg 2013 tem BK 2016)

Profile  

PostPosted: Thu Aug 31, 2017 9:59 am 
Mahamoti Djinn

Vintage ligt eventjes terug open, maar over een jaar gaan we denk ik terug in dezelfde situatie zitten, met één dominant MUD deck en één dominant blauw deck met 4 Preordain, de Dack-Delve-JVP drawengine, alle restricted cantrips en iets in de trant van 1 Mentor, Vault-Key, Tinker-Colossus en een JTMS als winconditie.

In MUD zal het Null Rod of Tangle Wire zijn die de plaats van Thorn 2-4 inneemt. Voor de andere Thorn decks (Eldrazi, Hatebears) ligt het wat moeilijker.

Pyromancer kan, maar volgens mij waren het in feite niet Mentor en Thorn die het probleem waren voor die kaart, maar wel Walking Ballista.

De decks die ik nu wat meer kansen geef t.o.v. vroeger, zijn BUG Fish en Leovold control.
Voor de rest (Oath, PO, Storm, UWr "Mentor", MUD, Dredge) zijn er wat verschuivingen maar volgens mij geen volledige ommekeer van de krachtverhoudingen.
Voor Oath specifiek lijkt het mij op het eerste zicht een goed moment (wat minder white eldrazi en weinig last van toename aan Null Rods), tenzij het formaat nu sneller wordt en er meer (Bargain-fueled?) storm gespeeld wordt.

Profile  

PostPosted: Fri Sep 01, 2017 12:34 pm 
Dark Confidant

Zijn er nog andere mogelijk lockpieces buiten Null Rod?

Voorlopig speel ik al 4 Sphere of Resistence, 1 1 Lodestone Golem, 1 Chalice of the Void, 1 Trinisphere, 1 Thorn of Amethyst. Helaas is dat echt te weinig.

Ik speelde een lijst met 4 Ravager, 2 Hangarback Walker en 4 Walking Ballista en Null Rod is keihard tegen mezelf.

Profile  

PostPosted: Fri Sep 01, 2017 12:44 pm 
MCG Clubkampioen 2013

Tangle wire spelen en extra phyrexian metamorfs

Profile  

PostPosted: Fri Sep 01, 2017 2:00 pm 
Mahamoti Djinn

Benjamin wrote:
Zijn er nog andere mogelijk lockpieces buiten Null Rod?

Voorlopig speel ik al 4 Sphere of Resistence, 1 1 Lodestone Golem, 1 Chalice of the Void, 1 Trinisphere, 1 Thorn of Amethyst. Helaas is dat echt te weinig.

Ik speelde een lijst met 4 Ravager, 2 Hangarback Walker en 4 Walking Ballista en Null Rod is keihard tegen mezelf.

Kan je iets meer uitleggen tegen wat je speelde en hoe je de games verloor?

Profile  

PostPosted: Tue Sep 05, 2017 12:09 pm 
MCG Clubkampioen 2013

Tom wrote:
Vintage ligt eventjes terug open, maar over een jaar gaan we denk ik terug in dezelfde situatie zitten, met één dominant MUD deck en één dominant blauw deck met 4 Preordain, de Dack-Delve-JVP drawengine, alle restricted cantrips en iets in de trant van 1 Mentor, Vault-Key, Tinker-Colossus en een JTMS als winconditie.

Denk zelf niet dat het een jaar zal duren.
Denk dat Delver op dit moment een van de betere keuzes is om te spelen.
Omdat het gemakkelijk null-rod kan spelen en controle kan hebben met harsh-mentor of hoe dat beest ook noemt over paradoxical decks.

Vroeger hadden delver decks ook redelijke mud machup.

Moeilijkste was het winnen van oath, dus zal afhangen van hoeveel dit gespeeld wordt.

Profile  

PostPosted: Tue Sep 05, 2017 12:26 pm 
Mahamoti Djinn

Harsh Mentor triggert niet op mana abilities, dus zo goed vind ik die niet vs PO...

BUG Leovold met Null Rod lijkt me ook geen slechte keuze.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 103 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]