MCG

Magic Club Gent Forum
It is currently Sun Feb 28, 2021 5:57 pm

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
PostPosted: Fri Dec 23, 2011 10:19 am 
Mahamoti Djinn

Team Worlds (genaamd "World magic Cup")! Gevoed door Qualifiers met invites op basis van PWP-scores!
Geen overdreven x3 multiplier meer voor FNM!
Duidelijke targets wat byes op GPs betreft!
Meer PT-kwalificaties op basis van een goed resultaat in eerdere GP/PTs!
Een hertekende pro-player club, doch in dezelfde stijl als wat nu bestaat!

(en misschien iets minder positief voor sommigen:)
Geen PT-tickets meer te krijgen via PWPs. Met je PWPs verdien je toegang tot World Magic Cup Qualifiers en byes op GPs, en via die weg kan je dan Pro Points verdienen om uiteindelijk op de Tour te geraken. De rol van PWP's komt dus dichter te liggen bij wat de oude ELO-rating deed.

Ik kan niet aan de officiële mededelingen momenteel, maar dit lees ik dus op MTGBelgique:

Quote:
En résumé :
- L'apparition de la World Magic Cup et des World Magic Cup Qualifiers. La World Magic Cup est en gros l'équivalent de la partie équipe lors des anciens Worlds.
- Les PWP ne qualifieront plus pour les Pro Tours. Les PWP saisonniers permettent de gagner des byes pour les GP et les PWP annuels permettent de gagner une invitation aux Worlds Magic Cup Qualifiers.
- Il y aura 3 Worlds Magic Cup Qualifiers par pays, qualifiant une personne chacun. Le 4ème membre de l'équipe sera le joueur possédant le plus de points pro du pays.
- Les seuils de PWP nécessaires pour gagner des byes pour les GP deviennent fixes et ne dépendent plus des PWP des joueurs du reste du monde (300points-1bye, 600points-2byes, 1200points-3byes).
- Les multiplicateurs PWP ont été modifiés, dont les FNM qui passent en x1.
- Top 4 de Grand Prix et top 25 de Pro Tour qualifient pour le prochain Pro Tour.
- Le Pro Players Club est modifié, mais reste dans le même esprit qu'actuellement.
- Les "Worlds 16 joueurs" ont pour nom le Magic Player's Championship.
Ziet er heel goed uit allemaal. Wel een beetje jammer voor mensen die de afgelopen maanden zwaar PWP's zijn beginnen "farmen" via FNM en GPs, om dan te horen dat ze er uiteindelijk toch niet mee op de Pro Tour kunnen geraken en dat de multiplier van FNM genuked wordt (in de veronderstelling dat ze dit retroactief gaan toepassen). Maar al bij al een tweede signaal vandaag dat WotC wel degelijk luistert en rekening houdt met de reacties van de spelers. En dat kan ik alleen maar aanmoedigen.

Grtz

Profile  

PostPosted: Fri Dec 23, 2011 2:17 pm 
Mahamoti Djinn

Tom wrote:
en dat de multiplier van FNM genuked wordt (in de veronderstelling dat ze dit retroactief gaan toepassen).

Neen, dat doen ze niet. Het is van toepassing op alle FNm's vanaf 26/12/2011 en niet retroactief.

(I think the rules that support this is anywhere on "716. Taking Shortcuts". But I won't be able to find their exact location because my wife achieved maximum loyality counters and is using them to 'ultimate me' to help her with dinner. I must end this post to resolve her ultimate ability ASAP or else... )

Vintage: Forever the disciple of all that is graveyard-based.
Legacy: Geen blauw? Sounds like a deal to me!!
Modern: Glass canon? Sign me up!

Profile  

PostPosted: Fri Dec 23, 2011 2:41 pm 
Mahamoti Djinn

Heb het deze middag gelezen inderdaad.
Ik moet zeggen : I'm impressed, ik had niet verwacht dat ze bereid zouden zijn om op zoveel vlakken hun kar te draaien. Ik denk dat ze een zeer lovenswaardige poging gedaan hebben om aan de kritieken van de (vnl. pro-)spelers te voldoen.

Grtz

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]