MCG

Magic Club Gent Forum
It is currently Sun Feb 28, 2021 5:12 pm

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 22 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject: Re: New Rating System
PostPosted: Fri Nov 04, 2011 12:23 pm 
Darksteel Colossus

ik snap niks van die punten,...
maar als we nu eens proberen om marijn in de hall of fame te krijgen...

dan moet ik ook niks meer snappen van die punten.

uit interesse hoe geraak je in de hall of fame... votes? of kiest wizards dat zelf?

Profile  

PostPosted: Fri Nov 04, 2011 12:40 pm 
Mahamoti Djinn

Ik dacht dat het iets te maken had met totale propunten verzameld. en dan een stemming en nog iets ofzo...

(I think the rules that support this is anywhere on "716. Taking Shortcuts". But I won't be able to find their exact location because my wife achieved maximum loyality counters and is using them to 'ultimate me' to help her with dinner. I must end this post to resolve her ultimate ability ASAP or else... )

Vintage: Forever the disciple of all that is graveyard-based.
Legacy: Geen blauw? Sounds like a deal to me!!
Modern: Glass canon? Sign me up!

Profile  

PostPosted: Fri Nov 04, 2011 12:42 pm 
Mahamoti Djinn

hakiri wrote:
ik snap niks van die punten,...
maar als we nu eens proberen om marijn in de hall of fame te krijgen...

dan moet ik ook niks meer snappen van die punten.

uit interesse hoe geraak je in de hall of fame... votes? of kiest wizards dat zelf?
Pak mij niet op de exacte cijfertjes, vermits ik dat hier maar even uit mijn hoofd neerzet, maar het is ongeveer als volgt:

Stap 1: Wizards stelt een lijst op ("ballot") met spelers die in aanmerking komen om in de HoF opgenomen te worden. Je moet (dacht ik) minstens 10 jaar actief zijn in het pro circuit (dus je eerste PT moet 10j. of langer geleden zijn, het is niet zo dat je nog moet spelen of geen break genomen mag hebben), verder moet je (werderom, zo even uit het hoofd aframmelen) 100 of meer pro points gehaald hebben.

Stap 2: er zijn 2 groepen die mogen stemmen: een officiële "jury" (soort raad van wijzen van wizards) en daarnaast nog een hele rits spelers / schrijvers / judges ... een allegaartje dus van mensen die iets met (professioneel) magic te maken hebben. De personen die mogen stemmen kunnen telkens 5 spelers nomineren.

Stap 3: stemmen worden geteld, die van de "jury" tellen voor 2/3 mee, die van de rest voor 1/3.

Stap 4: spelers die meer dan X% halen (70?) worden op Worlds ingehuldigd in de HoF. Er is verder nog een 2e grens (40% ?), als je daar boven zit dan kom je opnieuw in de ballot voor het daaropvolgende jaar terecht. Als je die ondergrens niet haalt dan ga je eruit en zit de HoF er niet meer in voor je.

In de praktijk hebben quasi alle spelers die totnogtoe in de HoF terecht kwamen minstens 4 PT top8's op hun conto, met dan nog een aantal GP top8's erachter maar daar is minder een lijn in te trekken denk ik. Als je een ban/schorsing hebt opgelopen tijdens je carrière (zie Mike Long bvb.) dan dalen je kansen aanzienlijk vermits veel van de top-level judges je dan principieel uitsluiten voor hun shortlist. Veel community-involvement (denk Patrick Chapin, Brian Kibler, Bram snepvangers...) helpt dan weer een handje om erin te geraken wanneer je toernooiresultaten niet super-spectaculair zijn (in vgl. met de andere HoF'ers dan, ge moet sowieso al verdomd goed kunnen kaarten om louter en alleen in aanmerking te komen...).

En Hakiri, ziet ge het zitten?

Aside: mijn gok voor hoe dat er in het nieuwe systeem gaat uitzien: 5j. lang elke vrijdag FNM spelen + geen enkele GP missen + al uw PTQ'tjes flink uitspelen als minimumvereiste om in de ballot te komen, en dan wordt op basis van uw hoeveelheid gekochte boostertjes en uw verzameling FNM foils beslist of ge erin moogt. HoF geeft recht op gratis kaartjes voor de nieuwe "Worlds". Enkel om te kijken, natuurlijk.

Grtz

Profile  

PostPosted: Fri Nov 04, 2011 2:00 pm 
Darksteel Colossus

geen flauw idee aan welke zaken marijn al voldoet... maar we kunnen altijd een internethypken beginnen hé

Profile  

PostPosted: Fri Nov 04, 2011 4:11 pm 
Sundering Titan

Blijft maar kalm gij Hakiri :oops: :evil:

Ik heb 4 PT T8s en 2 GP T8s. Zal wel gewoon het WK binnen twee weken winnen. Dan komt het allemaal wel goed :mrgreen:

Profile  

PostPosted: Fri Nov 04, 2011 4:21 pm 
Darksteel Colossus

maar ge hebt al een fanclub op facebook... met 65 leden!!

Profile  

PostPosted: Fri Nov 04, 2011 5:05 pm 
MCG Clubkampioen 2013

Hmmm misschien hakiri laten spammen op facebook. Evil :twisted: :twisted:

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 22 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC + 1 hour [ DST ]