MCG

Magic Club Gent Forum
It is currently Wed Jan 27, 2021 1:55 am

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 103 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Author Message
PostPosted: Tue Sep 05, 2017 12:47 pm 
MCG Clubkampioen 2013

Tom wrote:
Harsh Mentor triggert niet op mana abilities, dus zo goed vind ik die niet vs PO...

ahh damn, kaart nog nooit fysiek tegengekomen of gelezen :p

Profile  

PostPosted: Tue Sep 05, 2017 3:06 pm 
Mahamoti Djinn

eerste results van de topdecks op mtggoldfish suggereren dat MUD minder resultaten haalt (wat op zich ook niet moeilijk is) en dat de lijsten die het goed doen 3 tangle wire spelen.
Wat ergens logisch is aangezien ze vooral de early game willen disrupten van de tegenstander.

The problem with America is stupidity. I'm not saying there should be a capital punishment for stupidity, but why don't we just take the safety labels off of everything and let the problem solve itself?

Profile  

PostPosted: Mon Oct 23, 2017 9:49 am 
Mahamoti Djinn

Als je naar Top-8 vintage kijkt dan kan je denk ik alleen maar concluderen dat shops zich aan een volgende restrictie mag verwachten.
5 decks top-8 en de 3 anderen zijn oath (wat toch de grote vijand zou moeten zijn). Shops speelt toch een mirror finale.
Ik snap ook aan ne kant niet zo goed hoe dat kan. Shops is een tier1 deck, maar het moet toch beter te haten zijn?
Legacy top-8 ook niet speciaal boeiend met een hoop variaties op eenzelfde deck. Voor mij is daar deathrite de boosdoener (aangezien brainstorm buiten schot 'moet' blijven). Is toch dé enabler voor greedy 4c mana bases te laten functioneren (buiten het feit dat het ook een finisher én een reddingsboei kan zijn en het ook nog eens de gy onder controle houdt).

The problem with America is stupidity. I'm not saying there should be a capital punishment for stupidity, but why don't we just take the safety labels off of everything and let the problem solve itself?

Profile  

PostPosted: Mon Oct 23, 2017 10:44 am 
MCG Clubkampioen 2013

Mja als shops u consistent kilt turn 3. Ben je vaak gewoon te traag.
Verschil na restrictie van thorn is gewoon dat ze u nu nog sneller killen.

En ballista is een probleem voor ieder deck dat via beestjes wilt winnen.
Heb rich shay vlot turn 3 zien winnen, terwijl tegenstander turn 2 precursor golem gecast had (ok tegenstander had misschien nog kunnen overleven indien hij beter geblokt had en geheel zijn bord had opgeofferd).

Profile  

PostPosted: Mon Oct 23, 2017 11:17 am 
Mahamoti Djinn

Klopt dat Shops best haat-baar is.
Maar 70% van de metagame blijven natuurlijk niet-workshop decks. Dus met een deck vol maindeck Ancient Grudges en consoorten ga je ook geen toernooi winnen.
Dus als dat geen optie is, hoe moet je dan competen met een deck dat 4 recurring Lotus-landjes kan spelen?
Workshop is gewoon de sterkste unrestricted kaart, en het is niet bepaald close.

Maar ja, ik begrijp ook wel dat ze die écht niet willen restricten.

Het probleem is denk ik ook een beetje dat er feitelijk weinig andere strategiën zijn die kunnen competen met "broken dingen met blauwe kaarten", Workshops en Dredge.
Aggro is niet viable want Workshops is gewoon een beter aggro-deck én de combodecks zijn te snel/consistent.
Ballista is al helemaal problematisch. Die houdt kaarten zoals Porcelain Legionaire, Goblin Welder, Confidant, Delver, Young Pyromancer... allemaal uit het formaat (of toch uit de tier 1).
Midrange is eveneens moeilijk, want resource denial is lastig tegen artifact mana + de vele drawspells (zeker in het post-Khans era).

Ik ga er wel vanuit dat de Vintage top 8 een beetje een anomalie is. Als je de totale metagame bekijkt, dan was die eigenlijk best divers (toch binnen de hierboven gestelde grenzen).
Maar dat Shops het beste deck is, lijkt me wel plausibel.
Ballista (of evt. Ravager) restricten dan maar, en hopen dat dat weer wat ruimte maakt voor creature-based decks (zelfs zonder Null Rod)?

Profile  

PostPosted: Mon Oct 23, 2017 2:42 pm 
Sundering Titan

Quote:
Mja als shops u consistent kilt turn 3. Ben je vaak gewoon te traag.
Verschil na restrictie van thorn is gewoon dat ze u nu nog sneller killen.

idd , had echt wel Tangle Wire verwacht ipv meer beesten... blijkbaar is de creature swarm strategie de beste...

Ivm restricting talks: de ravager / balista lijken me de grote probleem kaarten nu ...
Maar ik denk : wacht 6 maand , en laat de meta zich aanpassen aan de nieuwe creature swarm versie, niet?

Wel nog dit linken: https://www.reddit.com/r/MTGLegacy/comm ... 8/doqkylr/
Top8 van legacy kan er idd heel divers hebben uitgezien

https://www.reddit.com/r/MTGLegacy/comm ... n/doq3qgn/ -> ik had ook deze indruk met de stream van de swiss te volgen ...

Profile  

PostPosted: Mon Oct 23, 2017 3:28 pm 
MCG Clubkampioen 2013

Grootste probleem met huidige shops versie is dat going big (aka maak 1 beestje dat beetje dikker is dan andere beesten, wat de grow decks van vroeger met dryad deden) meestal niet helpt tegen swarm stategien (of het moet collossus zijn die hun de beurt erna dood slaat).
Beste daartegen vroeger was mentor maar die mag niet meer en young pyro sterft wel heel gemakkelijk aan balista + tokens zijn vaak kleiner dan de creatures van workshop.

Profile  

PostPosted: Mon Oct 23, 2017 3:33 pm 
Mahamoti Djinn

JoB wrote:
Wel nog dit linken: https://www.reddit.com/r/MTGLegacy/comm ... 8/doqkylr/
Top8 van legacy kan er idd heel divers hebben uitgezien

In die thread vond ik dit pareltje: Patrick Sullivan die op de stream BA-NA-NAS gaat over mensen die zeuren om een Deathrite Shaman ban.
Link: https://go.twitch.tv/videos/184065868?t=22h42m10s
Afgezien van de inhoudelijk waarde (hij haalt wel ergens aan dat fetchlands deel van het probleem zijn ^^), een entertainend stukje rant.

PSully wrote:
"Oh yeah, we need to be protecting Entomb, guys!"

PSully wrote:
"Don't tell me it makes mana when you can play with Lion's Diamond!"
"Don't tell me it makes mana when you can play with Ancient Tomb!"

PSully wrote:
Is the argument here that it's blurring the color pie? What, because of all these mono-black Deathrite decks floating around in Legacy?

Terwijl Cedric Philips nog probeert om een non-game in Modern te becommentariëren. Lovely.

Profile  

PostPosted: Mon Oct 23, 2017 4:19 pm 
Darksteel Colossus

Zijn de abilities van "tetride ja man" overpowered op zich neen.

Maar het allemaal op een 1 mana beestje te smijten, waarbij je mag kiezen in welk kleurke je hem betaald.
En er dan nog een 1/fucking 2 van maken...

ik denk dat er drugsgebruik mee gemoeid was.
Moet hij gebanned worden... Van mij mogen ze er ook gewoon een 1/1 van maken, of een 0/1.

Enfin het is maar mijn opinie...
met vriendelijke groeten,
goblin Lackey

Profile  

PostPosted: Tue Oct 24, 2017 10:02 am 
Sundering Titan

erata naar 0/1 is idd beste oplossing ! :)

Profile  

PostPosted: Tue Oct 24, 2017 10:09 am 
MCG Clubkampioen 2013

0/0 is misschien nog beter ;)

Profile  

PostPosted: Tue Oct 24, 2017 10:10 am 
Sundering Titan

Tom wrote:
In die thread vond ik dit pareltje: Patrick Sullivan die op de stream BA-NA-NAS gaat over mensen die zeuren om een Deathrite Shaman ban.
Link: https://go.twitch.tv/videos/184065868?t=22h42m10s
Afgezien van de inhoudelijk waarde (hij haalt wel ergens aan dat fetchlands deel van het probleem zijn ^^), een entertainend stukje rant.

PSully wrote:
"Oh yeah, we need to be protecting Entomb, guys!"

PSully wrote:
"Don't tell me it makes mana when you can play with Lion's Diamond!"
"Don't tell me it makes mana when you can play with Ancient Tomb!"

PSully wrote:
Is the argument here that it's blurring the color pie? What, because of all these mono-black Deathrite decks floating around in Legacy?

Terwijl Cedric Philips nog probeert om een non-game in Modern te becommentariëren. Lovely.

haha, zalig !!! thx :)

Profile  

PostPosted: Mon Feb 12, 2018 5:48 pm 
Mahamoti Djinn

Modern announcement:
Jace, the Mind Sculptor & Bloodbraid elf UNbanned!!

(I think the rules that support this is anywhere on "716. Taking Shortcuts". But I won't be able to find their exact location because my wife achieved maximum loyality counters and is using them to 'ultimate me' to help her with dinner. I must end this post to resolve her ultimate ability ASAP or else... )

Vintage: Forever the disciple of all that is graveyard-based.
Legacy: Geen blauw? Sounds like a deal to me!!
Modern: Glass canon? Sign me up!

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 103 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

All times are UTC + 1 hour [ DST ]